2012-05-01

Melon pan!

Da jeg var til Sakura Festival, fik jeg købt japansk bagermad fra Andersen Bakery - Det var nemlig en af de boder man kunne købe mad hos. Og her var mit første køb fra bageren!

Melon pan set fra oven.

Melon pan inde i.

Åh, og jeg kunne kende denne bolle på en miles omkreds - Det er en Melon pan! (Normalt også kaldet Melon Bread) Det er en simpel bolle med tern på toppen og sukker oven på :D
De er meget normale i Japan, for de bliver vist i manga'er utrolig tit. Det er også derfor jeg kunne genkende den, for den tegnede version ligner virkelig bollen her.

Jeg ved faktisk ikke hvorfor den bliver kaldt Melon pan, da den i realiteten slet ikke har noget med melon at gøre. Jeg gætter selv på, at det er på grund af ternene og sukkeret - for den er okay sød.

Første gang jeg tog en bid af den, synes jeg den smagte lidt sjovt. Det er en sød bolle med sukker på toppen, og det er jo ikke noget vi danskere er van til. Men jo flere bidere jeg tog, jo bedre smagte den! Specielt det sukker på toppen, som dannede en sprød sukker kant om bollen :D
Jeg er ret så kræsen, så det glædede mig, at der ikke var noget inde i den. At det bare var en sød bolle gjorde virkelig min dag.

Så alt i alt, smagte den rigtig godt - men man skal vist have en smule sød tand, hvis ikke man skal synes den smager sygt mærkelig xD

Ingen kommentarer:

Send en kommentar