2012-03-17

Gallakjole til 1.g projekt!

Der er galla på mit gymnasium her den 28 april, og eftersom jeg går i 1.g, er traditionen jo at have en kjole der går over knæene, men eftersom jeg ikke har noget i den stil, har jeg fået min mor til at sy en i stedet (Hun har været syerske - og til dem der ikke ved det, kan man altså først kalde sig selv en syerske, hvis man har levet af at sy!) :D
Derfor har jeg fundet et design i bladet Sy Magasinet (Det går hurtigts, hvis man har et bund design, i stedet for at skulle skære et op selv), som jeg vælger en anden farve til, gør kjolen lidt kortere og tilføjer stropper, da jeg ikke bryder mig om stropløse kjoler.

Dette er designet, korset i taljen og draperet for oven.

Her er et close-up!

Jeg skal ud og købe stof her på tirsdag i Stof&Stil, men synes lige jeg ville vise jer, hvad i kan forvente at se for noget stof :D

Jeg skal bruge sort party satin,

Og rosa i blødt tyl.

Som i kan se på billedet af designet er der oprindeligt kun satin ved taljen, men da jeg synes det skinnede for meget, vælger jeg at købe party satin, da det skinner lidt mindre. Jeg har så valgt at bund kjolen er i det sorte party satin, hvor tylet, som på billedet er hvidt, skal være i rosa. Jeg glæder mig vildt til at se resultatet! Jeg er sikker på det vil blive så flot! Enkelt og stadig sofistikeret.
Jeg skal selvfølgelig også bruge sytråd, men det har vi vist i forejen, ellers skal jeg have en "skjult" lynlås, og nogle snore med rosa perler.
Jeg viser jer hvordan "projektet" ender. Og hvis kjolen er hurtigt færdig, tænkte jeg mig at skabe lidt tilbehør til :D

4 kommentarer:

  1. Jeg kommer lige med et blandet svar på dine kommentarer xD
    Der skal nok komme en anmeldelse af Pige med perleørering, når jeg får den læst. Men jeg kan ikke rigtigt sige noget om hvornår, da jeg er igang med flere bøger end jeg burde allerede :/
    Og hvis du vil være heldig, så rejs til Irland og stjæl en af de der krukker med guld og heldige dværge xD

    Katrine // Snomme.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Yay! Det lyder rigtig godt! Og jeg kender godt det med bøgerne, men det er jo bare at tage din tid, jeg løber jo ingen vegne xD
      Så er det vist godt vi skal til Dublin om præcis et år, hva? :D

      Slet
  2. Det lyder spændende, jeg er sikker på den bliver fin :-).
    Knus.
    cassandramarburger.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, det håber jeg også den gør :D

      Slet