2012-03-24

Dango øreringe skabt :D

Jeg fik en rigtig dejlig trang til at kreere noget kreativt i dag :D
Jeg fik mit Soft Fimo frem og valgte, at jeg ville skabe nogle Dango øreringe. Ja, simpelthen! Og til jer der ikke ved hvad en dango er, så er det en japansk spiselig risbolle, som bliver fremprotrateret som en lille bold med to streger som øjne i en anime kaldet Clannad (Elsker den!). Der er ofte tre på en pind i farverne lyserød, hvid og grøn, hvilket er det jeg ville skabe! :D
Jeg har dog ikke lavet en tutorial, da det faktisk først var bagefter jeg kom i tanke om, at jeg kunne tage nogle billeder af processen også.

Her har jeg fundet redskaber, Fimo, prøver på tidligere dango'er og alt muligt andet.

Her har dango'erne været bagt ved 130 grader i en halv time.

Så er der sat hænglser (? - Ved ikke helt hvad de hedder..) til øreringe i.

Og så er der malet øjne på! Et nuttet færdigt resultat!

Så har jeg lagt en to krone ved siden af,
så i kunne se størrelses forholdene på øreringene :D

Åh, jeg er så stolt af resultatet! De er så utrolig søde, det eneste problem er at pinden de sidder på er lidt for tyk i starten end i bunden, men dette er mit andet forsøg med Fimo, så jeg elsker dem :D
Jeg skal helt klart fremvise dem på mandag, så tager dem på i skole. De kan også findes på Deviantart her.
Hvis jeg nogensinde skal cosplaye Nagisa (En af hovedfigurerne i Clannad) skal jeg helt klart have de øreringe på!
Selve konceptet af dango'erne er ikke copyright mig, men det er sgu min ide at lave øreringe ud af det koncept. Men i bund og grund er dette fanart for Clannad.
Hvis i ikke har set animen Clannad, burde i til at gøre det ;D

4 kommentarer:

  1. De er så flotte!! Jeg er lidt misundelig.. bare lidt især, hvis de var lilla, hvis og lyseblå er lyserød... bhaa -.-

    Katrine // Snomme.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh, mange tak :D
      Haha, jeg kan jo lave nogen til dig, hvis det skulle være i de farver? xD
      Det eneste mærklige er, at dango'er ikke ligefrem har de farver ^^

      Slet
    2. Ja det er nemlig rigtigt smart, for den er sygt grim xD

      Og det må du meget gerne :D bare uden øjne, for jeg køre mere "boller på pind"-stilen end dango-stilen ^^ det lød så forkert.... jeg kører mere "bolde på pind"-stilen, sådan? øh..

      Katrine // Snomme.blogspot.com

      Slet
    3. Yup, enig du xD
      Er forresten i gang med et logo halløj, jeg glæder mig til din mening, for er ikke selv helt sikker på om jeg kan lide det eller ej xD

      Haha, det er i orden du, dango'er har alligevel ikke rigtig de farver xD
      Og det var faktisk svært at lave øjne o_O

      Slet